5 sygnałów ostrzegawczych nawrotu choroby

Jednak w miarę upływu dni robiłeś postępy i zanim się zorientowałeś, byłeś już w "prawdziwym świecie". Życie poza bezpiecznym schronieniem odwyku mogło znowu wydawać się przytłaczające, ale chodziłeś na spotkania, spotykałeś się z terapeutami, postępowałeś zgodnie z planem leczenia po odwyku i pracowałeś nad swoim powrotem do zdrowia. Ale nawet kiedy wszystko wydaje się iść dobrze, zdarza się nawrót. Kłopoty na horyzoncie Nawrót może być dla ciebie zaskoczeniem, ale znaki ostrzegawcze są jasne i obecne. Unikaj nawrotu, poznając znaki ostrzegawcze, kiedy twój powrót do zdrowia jest zagrożony. 5 znaków ostrzegawczych przed nawrotem: Myślenie o "starych, dobrych czasach", kiedy używałeś. Jeśli myślisz o dawnych czasach, kiedy używałeś narkotyków i alkoholu, możesz być zagrożony nawrotem.

Rozmowa ze sponsorem lub innym trzeźwym wsparciem może pomóc ci w tym trudnym czasie. Zachowywanie się egoistycznie lub egocentrycznie. Zbytnie skupianie się na sobie i swoich potrzebach może sprowadzić cię na szkodliwą ścieżkę. Izolowanie się i wycofywanie się z systemu wsparcia. Posiadanie wspierających ludzi w swoim życiu jest niezbędne do wyzdrowienia. Jeśli wycofujesz się z tego wsparcia, kto będzie przy tobie, jeśli zaczniesz się zmagać? Opuszczanie spotkań lub sesji albo niepoważne traktowanie leczenia lub spotkań. Ogromną częścią zdrowienia jest bycie odpowiedzialnym wobec samego siebie. Jeśli opuszczasz spotkania lub inne zobowiązania, może to oznaczać, że nie traktujesz swojego powrotu do zdrowia poważnie. Emocje zmieniają się drastycznie i niespodziewanie. Zachowanie "równowagi emocjonalnej" na odwyku jest ważnym kluczem do radzenia sobie z życiem na jego warunkach. Rozpoznanie tych oznak i podjęcie odpowiednich kroków w celu rozwiązania problemu może sprawić, że wrócisz na ścieżkę zdrowienia. Granie bezpiecznie Kiedy jesteś w dobrym miejscu na odwyku, zrozumiałe jest, że możesz być pewny siebie. To wspaniale być pewnym siebie i zdawać sobie sprawę, że powrót do zdrowia nie jest niemożliwy. Równie ważne jest jednak, by trzymać się w ryzach. Polegaj na swoim systemie wsparcia, który da ci znać, jeśli zbaczasz z kursu i zmierzasz w kierunku nawrotu uzależnienia. Przestrzegaj planu leczenia po odwyku, opracuj i przestrzegaj planu zapobiegania nawrotom, uczęszczaj na spotkania i otaczaj się ludźmi, którym zależy na twoim powrocie do zdrowia. To jest niezbędne, nawet jeśli dobrze sobie radzisz.